24 de diciembre de 2008

TORNA EL CLUB DE LECTURA PER A SEGON BATXILLER!!!!!!!!!!!!!!!


DESPRÉS DE LA SATISFACTÒRIA EXPERIÈNCIA QUE VAM TENIR AMB VOSALTRES LLANCEM DE NOU UN TÍTOL PER COMENTAR, PER COMPARTIR, PER DEBATIR...
AQUESTA VEGADA LI HA TOCAT EL TORN A UNA NOVEL·LA GRÀFICA, CURTA PERÒ INTENSA QUE US APORTARÀ MOLTES COSES!
"FUN HOME" DE ALISON BECHDEL, EL PODEU TROBAR A LA FNAC O A LA CASA DEL LLIBRE SENSE CAP PROBLEMA, AIXÍ QUE ÀNIM I QUEDEM DESPRÉS DE NADAL PER COMENTAR-LO AMB EL BERENAR LECTOR TRADICIONAL.
BONES FESTES A TOTS!

23 de diciembre de 2008

TORNA EL CLUB DE LECTURA!!!!!!!!!!!!!!!


Cuando una vieja escritora acostumbrada a mentir y una joven librera empeñada en saber la verdad se encuentran, regresan los fantasmas del pasado, los secretos de una familia marcada por el exceso, las cenizas de un incendio memorable y el perfil de un ser extraño que aparece y desaparece tras las cortinas de una mansión.

Entre mentiras, recuerdos e imaginación se teje la vida de la señora Winter, una famosa novelista ya muy entrada en años que pide ayuda a Margaret, una mujer joven y amante de los libros, para contar por fin la historia de su misterioso pasado."Cuéntame la verdad", pide Margaret, pero la verdad duele, y solo el día en que Vida Winter muera sabremos qué secretos encerraba El cuento número trece, una historia que nadie se había atrevido a escribir.

Después de cinco años de intenso trabajo, Diane Setterfield ha logrado el aplauso de los lectores y el respeto de los críticos con una primera novela que pronto se convertirá en un clásico.

RECOMANEM A AQUELLS QUE SIGUEU AMANTS DE LA LECTURA QUE ES COMPREU AQUEST LLIBRE I QUE S'ENDINSEU EN ESTA HISTÒRIA QUE US ATRAPARÀ...QUAN TORNEM EN GENER FIXAREM LES DATES PER COMENTAR-LO MENTRE BERENEM!
EL PODEU LLEGIR EN CASTELLÀ O EN VALENCIÀ!

2 de junio de 2008

Jugando con la Poesía

Esto es la historia
de un joven caballero
que era aventurero
y le gustaba viajar
por tierra y mar.

Un día conoció
a joven dama
sencilla y muy guapa.

-Quédate conmigo en casa,
no te vayas a viajar
que al final, siempre hay un más allá.

Le dijo la joven dama,
pero él, orgulloso caballero,
no le hizo caso y cogió
un barco.

Llega el atardecer,
el alcaide del pueblo
dice que hay noticias, al parecer,
el barco salido al mediodía
había volcado con la
primera olilla.

La joven dama,
indecisa, pensó que
su caballero había
muerto, pero decidida
encontró a otro compañero.

(El amor, es un sentimiento, y si lo sientes
de verdad, no lo puedes describir, ni escribir)

Con su compañero,
la dama, fue feliz
un tiempo.
Él era sabio e inteligente
y le gustaban las aventuras.
Ella que tanto le quería,
se atrevió a acompañarlo

en su travesía.

Cogieron trenes,
cogieron barcos,
atravesaron campos.

Recorrido ya medio mundo
la dama, desilusionada,
el compañero, esperanzado.

Estaban en barco,
navegando a lugares
desconocidos, cuando de
las profundidades de la noche
sale otro barco, pero pirata.

Lo capitanea un joven caballero.
La dama no le reconoció y salió
corriendo, con su compañero.

Los piratas, hacen prisioneros,
en este caso también,
cogen al compañero
y lo hacen desaparecer,
la dama no para de preguntar por él.

-Dama, no te preocupes por él, lo hemos torturado, y
ahora cocina para usted, pero
se encuentra bien.
Le dice el capitán, que se quita el sombrero
y la dama reconoce a su joven caballero.

-!Oh¡ ¿Donde estabas caballero? No te encontré y te
creí muerto.
-¿No me encontraste? ¿Me buscaste acaso? Me hiciste
daño y yo te haré sufrir.

La dama,
corrió y corrió
olvidándose de compañero
salto de la borda y al
agua cayó.

Nadó hasta no poder con su alma,
y tierra a la vista no encontraba.
Su hambre la agotaba día tras día
y sus brazos eran como grandes
masas de cemento duro.

Ya no podía más, se dejó caer al vacío.
No podía respirar, el agua entraba por sus pulmones
rápidamente. Pero su mente, aún estaba despejada, y
pensó, que era mejor eso que estar al mandato
de un joven caballero, orgulloso y engreído.

Por fin, podía descansar en paz.

CLARA ANDRÉS ARNAL

“Mi estrella”

No encuentro palabras
para comenzar
una bella historia
que os quiero contar.

Andaba paseando
muy cerca del mar
cuando, sobre el agua,
vi algo brillar.

Me acerqué a la orilla
y comencé a buscar,
cuando se movía
la estrella del mar.

Pero junto a ella
había mucho más
y todas luchaban
por volver al mar.

Cerca había un velero
dispuesto a zarpar,
le pedí un momento
para así cargar
todas las estrellas
que encontré al azar.

Marchó mar adentro
y con mucho amor
vació la carga
a su alrededor.

Y las estrellitas
sonriendo están,
han vuelto a las aguas
han vuelto a su hogar

Patricia Leal Gimeno

27 de mayo de 2008

Club de lectura

El passat tretze de maig ens reuníem per a parlar del llibre "Como agua para chocolate" de Laura Esquivel. Fou un encontre al voltant del xocolate i de tot el que ens havia provocat i suggerit la novel·la que a ningú va deixar indiferent.
Prompte oferirem les opinions dels participants en l'encontre!

25 de mayo de 2008

PASEANDO POR EL DICCIONARIO

Los alumnos de 4º se han paseado por algunas páginas del diccionario y han compuesto una historia. ¿Serías capaz de averiguar qué páginas son?

Empiezo desde abajo, me abalanzo como si intentase abanderar al resto. Pero me habían abandonado. Me abaniqué mientras abarcaba la cubierta de un barco abarquillado que se encontraba abarrotado. Me abdujeron pero escapé por una abertura. Caí sobre la abertzale, les abjure, y se abnegaron por mí.
Mi esposa me abordó, mentira, abortó con una fuerte abrasión en el corazón.
Me abrazó y me abrigó, le abrí una conversación pero ella estaba absorta, estuvo meses de abstinencia. Todo a su alrededor se tornó abstracto, todo era aburrido, todo se comenzó a acallar, todo acabó.

Juan Lizandra

Llevaba tiempo deseando un cabriolé y cuando por fin lo conseguí, llegó el buitre de turno a arrebatármelo y fue ahí cuando me di cuenta de que un buitre es una persona egoísta que aprovecha cualquier circunstancia para obtener beneficio. Pero decidí irme con el a darme una vuelta, sabía lo que tramaba pero al momento fue cuando me enteré que era un bujarrón hecho y derecho, vamos, un homosexual, y me di cuenta de que no me importaba para nada, es más, me parecía de lo más divertido. Era como estar metida en una burbuja sabiendo que en cualquier momento se puede pinchar. Más tarde, cuando llevábamos un rato hablando, deduje que no era un burdo, ni mucho menos, ya que si hubiese sido así, no habría tenido tanta sutileza al tratarme de la manera con la que me estaba tratando. Después decidí centrarme únicamente en él, era, en mi opinión, una especie de caballero muy cortés, pero con un punto realmente extravagante y la verdad es que me fijé, y tenía un cabello muy fino y de un color precioso.

A los 5 minutos, sonó mi móvil, y fue cuando comprendí que todo aquello simplemente había sido un sueño.

Macarena Álvarez

LA ATALAYA DE LOS SUEÑOS

El artífice de este texto puede asegurar que lo que está articulando, no se asemeja a nada de lo que haya artificiado antes. No trata de ningún asesino o asesinato ni tampoco de ningún asalariado que trate de asediar la calle con una barricada.
Ahora, sólo imaginen. Imaginen algo asombroso, algo que no aterrorice a nadie, por favor si no algo que atesore su bien más preciado, asígnenle una contraseña para que se asimile bien de quién es. Se podrá ver, y en ocasiones tocar, pero jamás robar. Coloquen asfalto para que sea difícil de alcanzar y construyan una atalaya para poder asegurar su bien. Asomen la cabeza por la atalaya y disfruten del Atlántico, ya que se podrá ver todo el mundo, podrán ver Asia pasando por Occidente hasta América, a su lado el aspa de un molino girar y aspiren el aire puro.
Por la noche los astros les brindarán la mejor de las luces posibles. Un guerrero astur les asaltará por la noche, no le juzguen por su aspecto ya que les mostrará un atajo hacia su tesoro y cuando lo haya hecho se esfumará con astucia y jamás volverá a aparecer. Cuando por el atajo vuelvan a su atalaya encontrarán un artículo de prensa que dirá que el mundo vuelve a ser perfecto. Estarán un ateo y Dios cogidos de la mano para aseverarlo.

Aleix Carsí

En ocho ocasiones me preguntaron cuál era mi mayor obsesión.

El primero fue un oficial del ejército con un oscuro traje. Me aseguró que sabía cuál era mi mayor obsesión, el ocio. Yo le miré a los ojos y le dije que no le entendía. Se marchó ofendido. El siguiente en preguntarme fue un obrero. Me dijo si mi mayor obsesión era pintarme los ojos. En aquella ocasión me ofendí y salí corriendo. La tercera persona en preguntarme cuál era mi mayor obsesión fue mi oftalmólogo. Me dijo si era vestir con camisetas de color ocre. Cerré los ojos y me marché lo más rápido que pude. El siguiente fue un cazador de orangutanes que me preguntó si era visitar el oceanográfico. Yo le sonreí y le dije que se confundía, que esa no era mi mayor obsesión. La quinta persona fue un oficinista que me preguntó si mi mayor obsesión era ocultar pruebas de crímenes. Yo le contesté que no y corrí hacia el oeste donde me encontré a un ojeador que me aseguró que sabía cuál era mi mayor obsesión: ver las olas del océano. Yo le miré con cara extraña y me marché sin despedirme. El siguiente fue un obispo que me aseguró que lo tenía. Me dijo que seguro que mi mayor obsesión era ofrecer comida a los obesos. Obviamente se equivocó. El último fue un ojituerto que me preguntó si mi mayor obsesión era oír el canto de los pájaros por la mañana.

Ocho personas me preguntaron cuál era mi mayor obsesión y ocho personas se equivocaron.

Beatriz Renal

HIPERMERCADO DE PALABRAS

Ayer los estantes de mi despensa de vocabulario estaban vacíos, así que decidí acercarme al hipermercado de palabras. Qué ajetreo de verbos y expresiones, un torbellino hipnótico. Te entraba hipo solo con pensar que debías recorrer todos aquellos pasillos para llenar el vacío que dejaron las palabras que se fueron en la última conversación. Así que me dirigí al mostrador y pedí el catálogo a aquel hombre hispanoamericano que lucía un enorme hocico de hipopótamo y unas patas de hipogrifo, siguiendo las tendencias del momento. El catálogo era un enorme tomo hojudo, había tanto que hojear, y yo soy tan holgazán, que decidí dejar al azar la elección de la página. Así que me senté en uno de los sillones de hojalata situados entre hola y holán (Si alguna vez pasa por el hipermercado de palabras pruébelos, son comodísimos). Encendí una pequeña hoguera en la alfombra pero como Hola no dejaba de distraerme dándome conversación llené de hollín todo el hipermercado, lo dejé precioso, de un negro homogéneo. De repente aparecieron dos hombretones con hombreras y me dijeron que estaba arrestado, se me acusaba de homicidio. Resulta que la explosión de hollín había puesto histérica a la hipertensión y le había dado un ataque mortal al corazón. ¡Pobre hipertensión! Intenté explicar a esos hombretones que había habido un mal entendido, que yo solo estaba intentando darle un toque más hogareño al rincón de hojalata. Pero claro, con todo ese lío aún no había comprado nada y seguía sin palabras.

Sara Llenares

EL PARANOICO PARAPLÉJICO

Son las doce de la noche y aún tengo mucho papeleo, mañana se entregan las redacciones para castellano y acabo de encontrar uno de estos papeles en la papelera. Es la redacción del subconsciente que estaba buscando: “El paranoico paraíso de los parapléjicos.”

Nuestro paranoico parapléjico quería ser atleta. Llegó el gran día y en el panel de salida se bajó el pañuelo. Y nuestro paranoico parapléjico con su característica patanería empezó a correr por todo el patio tan rápido como una patosa pantera panzuda, pero otro patético paleto le ganó y nuestro paranoico parapléjico no tuvo otro remedio que parapetarse en la parada del autobús.

Belén Reig

La semana pasada fui a una fusilería y me compré un fusil que me salió por una ganga.

Al día siguiente me fui a los pirineos, a la poca nieve que queda, pero mi objetivo no era esquiar sino secuestrar el funicular. Estuve esperando 20 minutos a que empezara a funcionar el funicular, cogí el primero de la jornada y conmigo subieron un funky una furcia y un gay con grandes gafotas. Cuando saqué el arma y les dije que les iba a secuestrar se pusieron muy nerviosos, tanto que la furcia me intentó fustigar y por ello tuve que apretar el gatillo. La bala le hizo un boquete en la pierna y el funky se me puso gallito ya que era su cliente, y le tuve que amenazar para que se tranquilizara .Tras largas horas de negociación policial nos ofrecieron comida. Yo, como valenciano que soy, pedí mandarinas que me gustan mucho y cuando dejé el fusil en el suelo para comerme un gajo la policía me disparó un dardo tranquilizante, caí redondo al suelo y mientras poco a poco me dormía, pude observar como el gay, de la alegría, se quitó los gayumbos. La próxima imagen que recuerdo es la de estar en el hospital junto a dos policías.

Iván Aroca

FERNANDO FERRER

Fernando Ferrer trabajando en una ferretería. Aquel era un negocio familiar que había levantado su padre con mucho fervor, en una época en la que los ejércitos se atacaban los flancos y los hombres luchaban como fieras para arrebatar al contrario un trozo de feudo.

En la guerra el padre de Fernando se quedó como un fideo, tuvo un gran deterioro físico. Aquello parecía ficticio pero su padre era fiel a sus ideales.

Los campos fértiles que se llenaban de flores, cuando llegaba el tiempo de floración, es decir, la primavera, se teñía de rojo. Y el enemigo era la figura a abatir, y cada muerte era motivo de fiesta, no habiendo lugar para el fallo.

La situación era para cortarse el flequillo, los ferrocarriles no estaban para transportar filetes ni lujos sino se encargaban del aprovisionamiento de los ejércitos en el frente.

Andrés Ten

Llegué a casa y me dispuse a hacer la redacción para castellano. Y para no ponerme nerviosa y agobiarme, decidí cogerme este trabajo con mucho humor, es decir, intentar tener una buena disposición a la hora de hacer dicha redacción. Me puse a leer en el diccionario y me vi reflejada con la palabra hurí, puesto que soy una bellísima mujer virgen con la que todo hombre deseaba estar en el paraíso. De repente me atrajo un suave olor que de la cocina venía y nada...me fui a husmear y...acabé en la vocal i, y se me ocurrió un ideal plan para el trabajo de audiovisuales sobre los superhéroes y...bueno que yo me entiendo y que los idiotas sois vosotros, ¡tontos! Y éstas dos páginas que van a continuación las he pasado impetuosamente, violentamente, como lo queráis decir, porque el im- y el in- forman una tira de palabras antónimas incalculables, que no se pueden contar como: impuro, inaceptable... Entonces me vi incapaz, con falta de talento para continuar esta redacción.

María Guillem

POEMA PARA LOS CERBEROS

Cerbero, gran guardián de la vida

Custodia la puerta de la libertad.

Centenario, milenario animal.

Cuida la muerte desde su cenicero

Condenado a vigilar a los eternos cerdos

Que nunca volverán.

Es el máximo centurión, del temible

Ejército del Hades, de esos cuervos

Sin corazón; centenarios, milenarios animales,

Grandes guardianes de la vida, la muerte.

Observan a los vivos, matan a los muertos.

Su frontera, cicuta

Su enemigo el celaje de libertad.

Pocas ceremonias deberían celebrar

Al guardián de los muertos,

Y de los vivos que aguardan

Su diario perecer.

Más no temáis, por que a quien

Se parece a Cerbero, no es más que otro perro

Condenado a los vivos-muertos guardar.

Carmen Coret

18 de mayo de 2008

La mar


La Mar

Una altra vegada m’havia tornat a fallar, em va prometre que anava a estar amb mi sempre, i ja m’havia fallat. Després d’un quart d’hora a la platja, em vaig llevar les sandàlies i vaig deixar que l’arena m’acaronara els dits dels peus. La brisa vespertina em susurrava prop dels oïts una melodia amb les gavines de fons. Me’n vaig apropar a la vora, fins a deixar que l’aigua m’arribara als turmells, amb cadascuna de les ones que arribava una llàgrima moria a la meua galta, ja sabia que hui tampoc arribaria, caminant vaig anar a l’espigó, allí, l’olor a sal se m’adheria a la gola, fins a deixar-me sense respiració, però la vista era bonica, el mar i jo, les ones xocaven contra les roques, desgastades i blanques per l’erosió de l’aigua, la llum del crepuscle em donava de cara, fent-me malbé als ulls, em vaig girar, donant-li l’esquena al que havia sigut el meu confident, i amb l’última llàgrima que va caure a l’arena se’n va anar el meu pasta i el meu present, me’n vaig girar per última vegada per vore la mar i vaig córrer cap al meu futur.


Marta Carrasco, 2n A




LA MORT

El meu cor s'encongeix davant la immensitat del blau, un calfred recorre cada racó del meu cos deixant-me immòbil durant uns instants. La brisa m'esgarrapa la cara amb ràbia però alhora amb la seua tendra frescor.

Les ones remouen l’arena donant-li a l'aigua un color daurat, que es barreja amb el reflex del sol al capvespre. Una mà es recolza en la meua esquena. Em gire. Ahí està, ha valgut la pena l'espera. La seua aspra mà acaricia el meu muscle, de nou aquest calfred.

Mil pensaments recorren el meu cap, però cap aconsegueix tranquil·litzar-me, mil motius per a rendir-me, mil per a lluitar... que serà el més fàcil?.

El meu cos comença a elevar-se sobre la pàl·lida arena i ella amb mi, tan fosca com sempre però afectuosa com mai. Es que mai tornaré aquí, però em consola el fet de saber que per fi abandonaré el meu ja rutinari sofriment.
Kiko Català, 2n Eso

7 de mayo de 2008

Hay un pingüino en mi azotea






HAY UN PINGÜINO EN MI AZOTEA


¿Recuerdas que me pediste un resumen de nuestra relación? Bien, la voy a hacer como si fuera una casa. Cuando nos conocimos todo era dulce, como la entrada. Me enseñaron que siempre hay que mostrar la cara buena a los invitados. ¿No? Yo vivía como un gnomo en un jardín, siempre feliz, ajena a lo que pasaba a mí alrededor. Cuando estaba contigo siempre era todo de color rosa, el aire tenía un cálido aroma y tú irradiabas en los días más oscuros, alumbrando cualquier huella de pena. Todo lo bueno se acaba pronto. Subamos un piso más. En las habitaciones casi todos tenemos fotos de amigos, por aquel entonces tú estabas haciendo que esos retratos se desvanecieran en el olvido. Tú te aferrabas a mi amistad como un timbre lo hace a un dedo e impedías que me relacionara con otros. Te resistías a que pudiera olvidarte. No pienses que no intente dejarte, aunque no alcancé el éxito. Los días pasaban y limaban mi dulce cara, de la que ahora ya solo queda una vaga presencia de lo que era antes. Si levantas la alfombra podrás ver toda la suciedad que allí oculté, mejor dicho, donde tú te ocultaste. Doy las gracias a que alguien consiguió destaparte, y despertarme de este inhóspito letargo. La azotea, esta es la última estación de nuestra dependencia. A estas alturas puedo asegurar que hubo un pingüino en la azotea. Ese pingüino era yo, un ser frío al que ya no le inquietaba nada. Vivía solo por y para ti. Mi dependencia, al igual que mi odio, era como una bola de nieve que baja por una ladera, cada vez se hacía más grande e imparable y solo se podía parar con la ayuda de alguien. Fui afortunada al tener una familia que me quiere y unos amigos que perdonan, gracias a ellos hoy estoy aquí, contándote cómo fue mi relación con las drogas y esperando a que tu no seas capaz de crear una secuela de esta historia.
Rocío Boadella 2n eso A

20 de abril de 2008

La primavera


La natura està despertant
el sol s’alça brillant
la primavera s’està acostant
els ocells comencen el dia xiulant.
La melodia dels arbres
encanta a qui l’escolta
i ens cantan unes cançons a nosaltres
la dulce cançó un bell sentiment mostra.
El verd reina el bosc
encara que entren fils d’or
que es troben en tots llocs
Aquest lloc podria ser una historia d’amor!
Quina bellesa n’hi ha
Tot rebosa tranquilitat!
Quina meravellositat
Què ha estat pasant?
Bella natura
Et trobes en tots llocs
però alhora en cap part. Tin cura
Quins seràn els teus pròxims jocs?


Eva Pérez, 2n eso A


LA PRIMAVERA

Un so la desperta,
Un so la dorm,
i el temps esmenta,
la seua adicció.

Adicció a les plantes,
Adicció a les flors,
Adicció a les dances,
que porten molt de color.

Aquesta estació,
ens alegra la vida,
i es que la primavera,
es així de fornida

Claudia Faubel 2n eso A

6 de abril de 2008

MIS 10 PRINCIPALES:


MIS 10 PRINCIPALES:




L@s alum@s de 4º ESO, trabajando en equipo, han seleccionado, tras la lectura de El Principito de Antoine de Saint-Exupéry, las 10 frases que más les han llamado la atención desde tres puntos de vista: sociológico, filosófico y pedagógico.


Aquí dejamos una selección de sus trabajos para que reflexionéis, compartáis, discutáis… y sobre todo, animaros a su lectura



1. Lo esencial es invisible para los ojos



Me ha llamado la atención por ser una frase digna de recordar para comprender mejor el mundo en el que vivimos.


Parte de la sociedad comprende el significado de la frase pero la otra parte está concentrada en las palabras que la forman.



2. ¡Es tan misterioso el país de las lágrimas!



Las lágrimas pueden ser de todo tipo: Desde alegría, a tristeza. Por ello dice que es tan curioso.



3. Yo desgraciadamente no se ver corderos en cajas, en ese aspecto soy un poco mayor



Solo los niños saben librarse de los problemas y pueden llegar a ser verdaderamente felices es por eso que, por desgracia, en cuanto crecemos nos damos cuenta de los problemas y no sabemos ser felices.



4. Es un planeta seco, puntiagudo y salado



Es una crítica a la sociedad en general. Seca en el trato, puntiagudo por la facilidad de enojo, y salado (lo salado escuece) porque los sentimientos que se sacan a relucir suelen ser más de escozor que dulces.



5. No sabía que para los reyes el mundo está muy simplificado, todos los hombres son súbditos



Para las personas con poder sólo les importa su ego. Cualquier persona, aunque tenga mayor nivel intelectual, si tiene menor nivel social la desprecia. “Tanto tienes tanto vales”.



6. PRINS.bmp Fue el único que no me pareció ridículo, quizás porque se dedica a algo ajeno a él.



Muchas veces nos parece tonta una persona que hace algo sin llevarse ningún beneficio. Sin embargo, la realidad es que nosotros somos tontos por poner por delante lo material por alguien.



7. Los mayores se creen importantes por ocupar mucho espacio



Otra vez más se confunde la calidad con la cantidad, y seguimos creyendo que lo mejor es tener mucho.



8. Y los hombres no tienen imaginación. Repiten lo que se les dice…



Esta frase nos ha llamado la atención a los tres desde el principio. Creemos que el libro podría resumirse en esa frase.


Los seres humanos no tenemos originalidad. Si vemos a alguien haciendo algo, lo repetimos.



9. El agua puede ser también buena para el corazón



Lo que se cree que sólo puede servir para una cosa, en realidad sirve para todo.


El porqué de esta elección es muy fácil, la razón principal es que realmente no tenemos ni idea de lo que significa y me ha encantado que un libro que se supone que es para niños, saque una frase que ni mis padres la entienden, porque aparentemente puede ser sencillo pero si te pones a pensar las ideas cambian.


10. Uno es siempre responsable de lo que domestica



Me ha llamado la atención porque puede ayudar a contemplar la humanidad como un conjunto de consecuencias de las sucesivas domesticaciones que se han producido a lo largo de la historia.


Socialmente se puede ver como una herramienta para descubrir la respuesta a varias preguntas aún si resolver.



22 de marzo de 2008

ACÍ ESTAN ELS GUANYADORS DEL CONCURS LITERARI QUE S'HA REALITZAT.
ELS RELATS HAVIEN DE SER CURTS I ES CREAVEN A PARTIR D'UNA FRASE DONADA
PEL PROFESSOR.
PARTICIPA COM A LECTOR ACTIU D'AQUESTS RELATS!!!
GRÀCIES A TOTS ELS PARTICIPANTS!!!!

PREMI LITERARI 3er C

Ell estava allí. En silenci. Intentant aguantar la respiració. Un sol moviment i perdria la seua vida. Va escoltar el grinyol de la porta de la cuina i es va asomar un poquet. El va veure: el seu semblant blanc am bon somriure maligne de pallasso. Per què tingué que fer-ho?. Per què hagué d'empressonar fa deu anys a l'home que tenia endavant?. L'home va eixir de la cuina amb un ganivet en la mà, coberta per un guant. La va veure aterrada davall l'escala. Per què tingué que fer-li tant de mal a l'home que tenia endavant?. La dona plorava xiuxiuejant clemència davant de l'home al que no li l'havia donat fa uns anys. Però no va servir de res.
Desprésd 'une shoes dla policia analitzava el cas. Sols hi havia un tret característic en el cadàver: la V de venjança que li havia marcat l'agressor al pit. Curiosament, en l'últim mes ja havien mort deu persones amb la V en el pit. Tots policies i jutges.

Javier Cerverón

PREMI LITERARI 3er B

Era de nit i estava a ma casa, quan de sobte l'home va eixir de la cuina amb un ganivet en la mà. L'home va recórrer tota la casa, habitació per habitació, però sense despertar a ningú.
El vaig seguir sense que em veiera i amb molt de silenci.
Vaig baixar al soterrani sense encendre el llum, aleshores tot es trobava molt fosc, però amb el tacte sabia per on anava. Tenia por.
Quan l'home va arribar al seu destí, vaig escoltar com li clavava el ganivet i el va tirar al sól. Aleshores vaig encendres el llum i vaig veure com el meu pare havia trencat el rellotge que li despertava cada nit quan sonava l'alarma.

Nacho Rodrigo

PREMI LITERARI 3er A

Sóc Sandra i tinc quinze anys. Vull contar-vos el que em va passar ahir. Era dissabte per la vesprada i jo havia anat a casa de Paula. Després de passar una estona xerrant i veient una pel·lícula, vaig tornar a ma casa en l'autobús. Eren les huit i mitja i ja havia començat a enfosquir. A l'arribar a la porta, vaig traure les claus i, per a la meua sorpresa, la porta estava oberta. "Que estrany, ma mare s'haurà oblidat de tancar-la!"- vaig pensar. Vaig entrar i la vaig tancar.
La casa es trobava en penombra. "Mare, ja estic ací!"- vaig cridar.
Però ningú va respondre. Escoltí un estrany soroll i vaig començar a asustar-me.
I de sobte, un home va eixir de la cuina amb un ganivet en la mà. Es va apropar a mi i vaig pegar un crit molt fort. Vaig caure a terra i ja no recorde res més del que va passar...
L'única cosa que sé, és que m'he despertat en una menuda habitació amb una porta tancada amb clau.

Isabel Gómez de Membrillera

21 de marzo de 2008

TERCER PREMI. PRIMER DE BATXILLER A

Quan el va agarrar de la mà es va adonar que ja no l'estimava. Adonar?. No. La paraula exacta era comprovar. Se n'havia adonat perquè ja no li bategava el cor quan el veia. Perquè la il·lusió no corria per les venes quan rebia una telefonada d'ell, ni quan anava a arreplegar-la en cotxe. Perquè els seus besos ja no teníen sabor i la flama de la passió ja no cremava. I sobretot se n'havia adonat perquè ja no anava a casa de la Berta amb els ulls plagats de llàgrimes i tornava amb el cor cridant que l'estimava. No. Ja no es barrejaven, ja no es deien les coses que realment se'ls passava per la ment, hi havien posat una barrera entre els dos.
Però ningú donaria el primer pas. En mirar-se a l'espill aquella nit es va adonar que per molt que vulguera, no l'anava a deixar marxar...

Sofía Ricarte

20 de marzo de 2008

SEGON PREMI. PRIMER DE BATXILLER A

Mare, ahir hi havia una taca de pintura negra a la paret del menjador.
Així va començar tot. Sóc Sara i diuen que estic boja i que vaig assassinar a tota la meua família, però no vaig ser jo. Va ser ell i maleïsc el dia que vaig fer aquell estúpid joc d'invocar els esperits dels morts. Pensava que no tenia importància, que tot era mentira; però em vaig equivocar.
Quan vaig despertar aquell matí vaig vore escrit en la paret: "t'ho vaig advertit i no em vas fer cas". Estava escrit amb una pintura negra, em vaig asustar i vaig anar a la cambra dels meus pares i...
El que allí hi havia em va deixar trasbalsada.
Quan arribà la policia no donava crèdit, em va acusar a mi perquè no tenien proves i jo era l'única supervivent...
Em van fer les proves psicològiques pertinents que van demostrar que estava boja, però qui no es tornaria boja després de vore el que eixa maleïda taca va fer...

MªLuisa Yeves

PRIMER PREMI. PRIMER DE BATXILLER A


Em diuen Maite, de professió escriptora. No tinc cap reconeixement als meus anys de dedicació, encara no he definit el meu estil i és tot u somni veure'm amb un llibre publicat.

M'agrada crear obres de qualsevol gènere i , quan ho faig, sempre seguisc una sèrie de pautes: agarre un full completamet en blanc i una plma, i abans de començar a redactar agite enèrgicament la ploma.

Trobe la inspiració als moments més insospitats; de vegades és una persona quan m'està parlant o també veure passar el metro. Tal vegada, el fet d'inspirar-me en aquestes situacions, siga la causa del meu fracàs, però no sé fer una altra cosa.

Estic en disposició d'afirmar que les meues creacions són realment bones, fins i tot quasi estic segura que la gent no és capaç d'apreciar la bellesa del que escric, però confie en que aplegue el dia en que això siguen més que simples pensaments.

I ara em trobe amb els ulls clavats a la televisió, desitjant vore qualsevol programació que em faça oblidar aquesta sensació d'insatisfacció. Apareix una mosca i es posa sobre la pantalla, i vore-la així, mentre participava d'una història i un entorn alié, sent la protagonista al mateix temps, em va fer botar del sofà amb un full a la mà.

Al matí següent em vaig despertar a la taula del menjador amb l'esborrany d'un relat titulat "diari d'una escriptora analfabeta" i amb una taca negra a la paret.


Teresa Carreres

TERCER PREMI. PRIMER DE BATXILLER B

Ma mare sempre em diu que el més important per fer funcionar una relació és la màgia. No vaig comprendre aquestes paraules fins el mes passat.
Rodrigo havia sigut el meu amor platònic quasi des que vaig tindre ús de raó. Jo l'estimava més que a qualsevol cosa. M'agradava creuar-me amb ell "de casualitat" i m'agradava fer-li miradetes. Ell sabia el que jo sentia i m'agradava que fóra així. Quan el veia amb altra xica em jurava a mi mateixa que l'odiava, però quan tornava a vore'l, no hi havia lloc al meu cap per a eixos pensaments. Ell vivia el meu cap, pensava en ell de dia i de nit, i la seua imaginària companyia em recomfortava.
Farà un mes, en una de les vegades que me'l creuava de casualitat, Rodrigo es va acostar a mi i em va dir que si podíem parlar. Jo no sabia què fer, si posar-me a cridar per l'emoció del moment o posar-me a plorar per no saber què dir-li. No em va donar temps a fer res, en tres segons em va dir: "no puc més, t'estime" i em va donar un bes. La meua obsessió, el meu suposat amor incondicional i el meu somni es van desfer en aquell moment. Ho vaig comprendre: s'havia acabat la màgia. Li vaig agarrar de la mà i vaig sentir que ja no l'estimava.

Paula Rausell

SEGON PREMI. PRIMER DE BATXILLER B

ET VAIG PERDRE
Tot va acabar així: li vaig agafar la mà i vaig sentir que ja no l'estimava. Més que la mà el que li vaig agarrar fou el braç.
Ara què?. Portàvem molt de temps junts, havíem viscut tantes coses, havíem compartit penes i alegries però tot s'havia acabat. Podia ser així de fàcil i senzill. Es podia posar punt i final a eixa relació només amb una trucada. Sentia que una part de mi se n'aniria amb ell.
Ell m'havia acompanyat en la salut i en la malaltia. Fins i tot, hi havia sigut capaç de suportar tota mena de programes del cor, alguna retransmissió d'Eurovisió i centenars de pel·lícules romàntiques i jo amb deu paraules m'havia desfet d'ell.
- Bon dia, és el tecnic?. Podria emportar-se el meu sofà?.
No. Ja no tenia sofà i havia d'omplir el buit que havia deixat. Això sí que era un fàstic.

Lucía Requeni

PRIMER PREMI. PRIMER DE BATXILLER B.


Li vaig telefonar i li vaig dir que l'estimava, que l'estimava com mai havia estimat a una persona, que m'encantava estar amb ella, saber que la tenia al costat que no anava a allunyar-se mai de mi, que ella m'havia demostrat que el vertader amor existia, i que dia a dia l'estimava més i més i ja no podia amagar més eixe sentiment que necessitava dir als quatre vents.

Perquè havia descobert que l'amor era anar agafats de la mà per tots els llocs i no voler soltar-la, era riure amb ella, era plorar per ella, era passar els moments més feliços de la meua vida al seu costat, era somriure, era sentir que mai vols que s'acabe res, era demostrar-li que estava ací, que no volia separar-me mai del seu costat per a agafar-la tan fort i així mai permetre que caiguera a l'abisme més profund i per a creuar amb ella el pont de la vida, era voler gaudir d'ella una eternitat, una eternitat sense fi, era gaudir d'ella com si fos l'últim moment, un moment que jo no sabia que estava tan a prop d'arribar.
Laura Aguilera

5 de marzo de 2008

Abrí la enorme valla que nos separaba,
lloré angustiado al ver que lo había vuelto a hacer,
cada día que pasaba me odiaba mas.
Tenía las uñas rotas, aún así, necesitaba seguir abriendo paso entre esa tierra,
y allí la encontré.
Sentía mucha rabia, temor, pena, intenté contenerlas pero resbalaban desde mis ojos
hasta mis mejillas, limpiando mi cara y salpicando la suya.
La besé con fuerza, presionándola contra mi pecho,
como si la protegiera, aunque fuera ya demasiado tarde.
Recuerdo que prometí no hacerle daño.
¿Cómo ese amor tan fuerte había podido marchitarse con un beso?
Tantos recuerdos bonitos acabados por mi culpa.
Contemplé su rostro pálido, acaricié su cuerpo inerte
y contemplé los restos de veneno que había dejado en sus labios.
Nunca mas. Nunca mas amaría a nadie como la amé a ella.
No volveré a ser un amante destructivo, lo juro.
La dejé en el suelo y la tapé con aquella losa.
‘Adiós’ le dije, le di un último beso y esperé mi fin,
sin ella mi existencia sería oscura, vacía, condenado continuar mi penitencia,
esa por la que sufría cada segundo, cada año.
‘Ahora ya no merezco vivir’ me dije y entonces desaparecí.




Rocío Boadella Orozco. 2n ESO

26 de febrero de 2008

CARTA D'AMOR


No em digues res, només deixa'm imaginar, deixa'm morir als teus braços,
mira com estic per tu, com les meves venes expulse el gebre de les meves penes,
vull que eixugues les meves llàgrimes amb un pany de seda dient-me que m'estimaràs
i que mai m'oblidaràs.
Obri'm la porta del teu cor i dóna'm recer als teus records, mor amb mi i volem al cel,
enredem les nostres mans i mai no ens soltem, dormim als núvols i mai no despertem,
marxem a un món irreal on el nostre sigue legal,
on puguem volar i nedar en una piscina de somnis
on m'estimes i oblidem els problemes i sobretot
on mai no aterrem.
Per favor, no em despertes, no vull la rutina de sempre on el meu cor no sap el que sents, on quan encreuem la nostra mirada el valor dels teus ulls reflecteixen la covardia que oculten els meus, al món en què el nostre amor no és més que un miratge.
Permet-me que t'expliquela flama de la solitud, aquesta que arrasa la meva alegria, aquesta flama que tan sol la teva presència fa que em cremi menys cada dia, no desfaces les meves fantasies ni permetes que et continuï odiant, t'odio perquè per a tu no existisc, perquè la meva esperança es la bombolla que t'encarregues de rebentar amb paraules i expressions ofensives.
Vull fer-te saber que em desperto cada matí per desafiar la teva vida, provocar la teva mort i després la meva.
Regala'm la mort i lliura'm la teua vida.
Erika Alfonso 2n ESO A

15 de febrero de 2008

Biarritz

Va ocórrer allí, on les cases són furtades d’un conte i es respira una tranquil·litat subtil, un encant inaudit, on les preocupacions volen cap a una mar de desitjos que ja tenen nom propi, on veus fantàstics castells, on la teua imaginació comença a caminar sobre una asfalt ple d’històries fantàstiques: donzelles, dragons, prínceps…

Era una ciutat màgica, plena de racons amb pensaments aliens, es sentia en l’aire que allí en Biarritz, la gent hi havia passat moltes bones experiències, era una ciutat tan meravellosa que no podia ocórrer res roí.

Aquella mar no se m’oblidarà en la meua vida, blava, amb espuma blanca, era freda, però agradable.

Quan queia la nit, el cel i la mar es juntaven per a fer una orquestra de colors que cobrien el cel, el músic anomenat Sol, es posava d’acord amb la senyora mar per a tocar amb instruments de marfil una simfonia imperial.

Claudia Faubel

2n ESO A

12 de febrero de 2008

IMPRESSIONS

Creo que el club de lectura es una oportunidad muy buena para comentar y debatir un libro común, ademàs de ser una forma de incitar a la lectura.
Ana Gregori
El club de lectura te ayuda a entender mejor los libros y ademàs te dan de merendar.
Jorge Gregori
Ha sido una buena experiencia ir al club de lectura. Me ha gustado mucho, ya que es una buena manera de fomentar la lectura.
Laura Gadea
Em va agradar molt l'experiència de compartir impressions amb un grup de companys ja que és enriquidor relacionar-nos fora de classe.
Sofia Ricarte
Em va agradar perquè vaig descobrir coses del llibre que no me n'havia adonat i vaig compartir la meua opinió amb la resta de companys.
Vicente Ferrer
Va ser molt gratificant parlar i compartir impresssions amb els companys i professors. A més, el berenar va ser agradable. Coneixe companyas que de normal no tens relació amb ells.
Roberto
Va ser una experiència molt enriquidora, el debar fou molt participatiu i vam intercanviar opinions de tot tipus, no solament de la història en si, sinó també del transfons del llibre.
Àlex García Ramos
Em pareix que va ser un esdeveniment molt divertit tant per les converses com pel menjar. El llibre era molt interessant.
Carlos Ligero
En mi opinión la idea de este club de lectura es buena iniciativa. No solo porque incita a la lectura, sino porque es una oportubidad de reunirnos, hablar y así conocer nuevos puntos de vista. También una forma de desconectar de la clase y reirnos un rato.
Lucía Requeni

8 de febrero de 2008

Club de lectura















El dia 29 de Gener ens vam reunir désset alumnes i tres professores per a parlar del llibre “El noi del pijama de ratlles” de John Boyne, el qual podia llegir-se tant en castellà com en català/valencià.

La lectura i l'encontre eren voluntaris per tant no hi havia un clima d'obligatorietat d'aula: Ens reuníem vint persones per parlar d'un llibre que ens havia agradat al voltant d'unes coca-coles i uns pastissets.

Començàrem la trobada llegint una crítica desfavorable al llibre, a la que s'uniren alguns participants.

És possible que un xiquet no se n'adone del que passa al seu voltant?.

L'autor crea un clima de tensió?.

El final és massa precipitat?.

Uns opinaren que sí, altres que no.

Tots coincidírem en que el llibre ens fa reflexionar
sobre un dels episodis més bàrbars de la
història de la humanitat, i que paga la pena llegir-lo.

Ànim els que encara no l'han llegit!!!!.